Powered By Blogger

Wednesday, April 21, 2010


Harga minyak naik
Subject: Minyak naik 1 Mei 2010 , jualan kereta merudum
Jualan kereta di Malaysia dijangka akan merudum atau kaku. Ini adalah kerana Menteri telah umumkan minyak akan naik pada 1 Mei 2010 bergantung pada cc atau kapasiti enjin kenderaan.
Kereta berapa cc yang akan dapat subsidi masih tidak tahu lagi.
Lepas tu untuk kenderaan di Sabah dan Sarawak mereka akan terus dapat subsidi iaitu kekal harga lama selepas 1 Mei 2010 kerana Menteri kata orang Sabah dan Sarawak ramai guna 4WD yang cc besar kerana jalan di pedalaman yang teruk.
Nampaknya akhir-akhir ini banyak pula keistimewaan orang Sabah dan Sarawak.
Lepas tu lagi Menteri kata orang Semenanjung mula 1 Mei 2010 ini akan dapat beli minyak pada harga subsidi satu orang satu kereta sahaja. Banyak pula konsep 1 sekarang ni.
Jadi kalau satu keluarga ada 3 kereta atas nama suami, diguna oleh isteri dan anak, mungkin perlu tukar nama pula ke nama isteri dan anak-anak. Wah , duit lagi nak tukar nama pula.
Apa-apa pun , kepada mereka yang nak beli kereta , jangan salahkan sesiapa , kerana amaran telah diberi minyak akan naik 1 Mei 2010 ini. Mungkin mereka tak kata minyak akan naik, tapi minyak akan dijual mengikut subsidi atau cc kereta.
Kepada mereka yang guna Naza Ria , walaupun harganya lebih kurang Exora mungkin kena bayar lebih untuk minyak , atau mungkin kena jual Naza Ria di Sabah atau Sarawak.
Fakta diatas dari temubual Menteri yang bertanggungjawab dalam akhbar